de plaat poetsen ;)

Het wil nog wel eens gebeuren dat je, een klein beetje maar, knoeit. Je kent dat, je knijpt iets te stijf in een pak melk en de druppels liggen op de vloer. Het gaat meestal niet om een hele melkplas maar twee of drie druppen.

Dat gebeurde Knieperoma dus van de week toen we daar waren, jawel voor die belastingtoestanden, de manlief en ik keken elkaar eens aan toen oma de vaatdoek er bij pakte en geheel kromgebogen, zo gemakkelijk is ’t niet meer om door de knieën te gaan als je 74 bent, die druppels opveegde.

Ons advies: ‘Joh moe, dat veeg je toch met je sok even weg, hoef je niet eens voor te buigen en die sokken gaan vanavond toch in de was’ werd van de mat geveegd want volgens oma kon dat echt niet en dat zou al te smerig zijn. Maar diezelfde vaatdoek, waarmee ze de vloer poetste werd weer op het aanrecht gelegd voor volgend gebruik.

images

Ik vraag me af, wat nu smeriger is 🙂

 

 

 

 

 

7 thoughts on “de plaat poetsen ;)

  1. diana schreef:

    haha ja dat zou nu viezer zijn…..

  2. Willem schreef:

    Is er enige tijd geleden niet een onderzoek(je) geweest waaruit bleek dat de vaatdoek en het toetsenbord van de computer behoren tot de smerigste voorwerpen in een huishouding?

    • kruidigmeisje schreef:

      inderdaad. Voor een gezond huishouden moet je elke dag een schoon vaatdoekje nemen, was t advies van dat onderzoek. Al pak ik na zo’n vloeractie ook een schone.

      • Willem schreef:

        Voor zo’n ‘vloeractie’ had ik een stukje keukenrol gepakt. Het komt niet bij me op voor een dergelijke kleinigheid de vaatdoek te pakken. En als er erg geknoeid is in de keuken dan is er nog altijd het bekende emmertje sop en de dweil of mop.
        Maar eerlijkheidshalve, ik zou, zelfs een druppeltje niet, ook niet ‘even wegvegen’ met mijn gesokte voeten. Voor mij is dat een vergelijkbaar gevoel met het handen wassen als ik een stuk rauw vlees aangeraakt heb.
        Ach, we hebben zo allemaal onze afwijkinkjes

  3. Nicole Orriëns schreef:

    Brrr, die handeling van oma vind ik inderdaad ook niet zo fris.

  4. Anoniem schreef:

    Ze is er oud mee geworden 😉 Zelf zou ik een ander vaatdoekje pakken. Ik hang vochtige vaatdoekjes die ik niet meer wil gebruiken altijd over een dwarslatje van het opstapje dat ik in de keuken heb staan. Dan hoef ik er niet bang voor te zijn dat de rest van het gezin er per ongluk nog eens de tafel mee “schoonveegt”. Eens droog, gaat ie in de wasmand.

  5. betjesonnetje schreef:

    Papiertje, vegen met de voet, oppakken zo nodig met een grijper, weggooien.
    Een speciaal vloervaatdoekje kan ook, zelfde procedure maar dan niet weggooien maar ophangen.

Geef een reactie

