Belasting ligt gevoelig

Bijna jaarlijks krijg ik een telefoontje van schone mama dat ze bericht kreeg dat er belasting terug gestort zal worden maar daarvoor moet ma de gegevens eerst zelf even controleren en dat moet ook nog eens via de website van de dienst.

Nou heeft oma een heuse computer staan, enigszins verouderd want zo’n 10 jaar oud ofzo, maar oma is bang om fouten te maken bij zulke gewichtige instanties als de belastingdienst en dus mag ik ieder jaar komen opdraven om de kastanjes uit het vuur te halen want:  “Kniepertie is degene die dagelijks met computers omgaat en ze is eigenwijs genoeg om ook haar eigen belastingzaken te regelen dus dan zal het bij ons ook wel goed gaan” 😉

 

index
Verder vertrouwt ze me niet zo, ik ben per slot degene die haar zoon heeft ingepikt en dat ligt, geloof ‘k, nog steeds gevoelig 🙂

 

 

 

5 thoughts on “Belasting ligt gevoelig

  1. Petra schreef:

    Oei… na dertig jaar nog steeds?

  2. Meergeldminderstress schreef:

    Heerlijk, die relaties tussen schoonmoeders en schoondochters 🙂

  3. Gewoon Vlijtig schreef:

    Hier al 20 jaar geen schoonmoeder, maar wel een schoonvader. 😉

  4. liesbet schreef:

    Ik ben ook degene die instaat voor het papierwerk en allerhande hulp aan moeder en schoonmoeder. Mijn moeder beschouwt alle hulp die ze krijgt volledig als normaal en verlangt dat we ten pas en ten onpas voor haar klaarstaan. Soms kan dat wel wat op de zenuwen werken want ze vergeet vaak dat mijn man en ik ook een eigen leven hebben, tijd willen maken voor elkaar en voor kinderen en kleinkinderen.Schoonmoeder laat haar waardering voor wat we doen blijken, wat natuurlijk veel leuker is en ze is bijlange niet zo veeleisend.

    Onze zoon heeft al drie jaar een relatie. Zijn toekomstige schoonmoeder kan het niet verkroppen dat haar dochter minder en minder thuis is, minder thuis helpt en meer tijd doorbrengt met onze zoon. Die dame probeert op elke mogelijke manier stokken in de wielen te steken om de relatie tussen onze zoon en haar dochter te doen mislopen. In zijn gezicht is ze de vriendelijkheid zelve maar achter zijn rug stelt ze alles in het werk om de relatie te doen mislukken. Onlangs probeerde ze zelfs haar dochter om te kopen met een splinternieuwe wagen maar dan moest het meisje wel de relatie met onze zoon verbreken……
    Onze zoon gaat niet meer bij zijn toekomstige schoonouders gewoon omdat hij de schijnheiligheid van de mama van zijn vriendin niet kan verdragen.

    Ik snap het langs geen kanten dat een moeder zich ‘zo’ opstelt tov de toekomstige partner van haar kinderen…..
    Ik veronderstel dat, als de relatie tussen onze zoon en zijn vriendin blijft duren, zoonlief nooit op goede voet zal staan met zijn schoonmoeder.

Geef een reactie

