Overweging

Het klopt: als je moet of wil bezuinigen, gooi dan de creditcard d’r uit. Die tip staat als een huis of klopt als een bus.

images

En toch hè, toch maak ik gerust gebruik van m’n creditcard. Allereerst heb ik van de creditkaart een debetcard gemaakt, gewoon door er een bedrag op te storten. Niet te veel want in tegenstelling tot bij sommige creditcardbedrijven krijg ìk geen rente vergoed op het tegoed maar wat zou het, de rentepercentages op spaarrekeningen zijn over het algemeen om de tranen van in de ogen te krijgen.

Natuurlijk zijn er nadelen, je betaalt een meestal forse rente, dan wel, als je achteraf per maand je schuld aflost en het komt voor dat ongewild en ongevraagd een abonnement verlengd wordt, wees daar kien op.
Gelukkig kan je in de meeste gevallen ook aan het eind van de maand je schuld bij de creditkaartmaatschappij in één keer betalen, dan maak je gebruik van een ietsjes uitgstelde betaling, en hoef je ook nog geen rente te betalen.

Maar ik ben blij met m’n creditcard,  vliegtickets zijn vaak goedkoper dan via ‘betalen met I-deal’.  Ook reserveren van een hotelkamer gaat supergemakkelijk met een creditcard.

Nee, ik zou niet meer zonder willen!

 

 

 

4 thoughts on “Overweging

  1. Petra schreef:

    Bijna goed, Kniepertie… Sluit als een bus, en: dat klopt als een zwerende vinger!
    Petra.

  2. Nicole Orriëns schreef:

    Ik heb er ook eentje, en vind het wel handig voor sommige aankopen. Maar ik ben er ook een beetje huiverig voor.

  3. vlierbloesem schreef:

    Ik heb er ook nog een, de amerikaanse boekhoudprogramma wordt nog afgeschreven van de creditcard. verder gebruik ik hem nooit.

  4. Mathilde Maijer schreef:

    Voor online aankopen (van huisgenoten, doe ik nooit) en boekingen is hij handig. Ik ben er niet huiverig voor. Aan het eind van dezelfde maand wordt het bedrag afgeschreven, ik betaal geen rente.

Geef een reactie

