Herfst in huis

Heel ouwerwes maar een prima manier om stookkosten te verlagen, heb ik gordijnen voor de voor en achterdeur, deze sluiten de koude buiten en houden de warmte binnen. Heb ik wel eens verteld gek te zijn op woonaccessoires die functioneel zijn,  nou deze gordijnen hebben een dubbele functie zelfs. En toen bedachten we in het voorjaar zomaar dat het misschien wel eens tijd zou worden de gordijnen te wassen en werden ze vervolgens in de kast gelegd omdat het niet erg is als er zomers een tochtvlaag door de woning waait.

Van de week vond de manlief dat met het omslaan van nazomer naar herfstweer, de gordijnen weer goede diensten konden bewijzen en nu hangen ze als vanouds, en nee niet in de was gekrompen 😉 voor de deuren.

Dat was zogezegd een beginnetje om de Knieperwoning in herfst, zo u wilt: winter, stemming te brengen, de tuinschommelstoelen schoongemaakt en weer binnen gezet, kastanjes geraapt en theelichthoudertjes te voorschijn gehaald.

In minder dan geen tijd was het huis herfstachtig aangekleed, nu alleen nog, om de cv nog niet aan te hoeven doen, een paar extra plaids!

620052_pb_01.jpg

Een soortgelijk dessin had mijn moeder vroegâh als tafelkleed 😉 ipv zo’n nep’pers’

3 thoughts on “Herfst in huis

  1. Willem schreef:

    Indachtig de oude (noordelijke?) gewoonte gaat de kachel pas aan na de Zuidlaardermarkt? Van mijn kinderomgeving kan ik me dat nog wel herinneren, al hield mijn vader zich daar absoluut niet aan. Als hij het koud vond worden ging de kachel aan en ik kan je verzekeren dat mijn vader een koukleum was. Zuidlaardermarkt haalden we, in dat opzicht althans, zelden.

  2. kliefje schreef:

    Hier is de kachel sinds twee dagen aan. Vond het zo’n onzin om te gaan zitten blauwbekken.

  3. Lot schreef:

    Ja sinds dinsdag staat jij vooral in de ochtend even aan.
    Was nog lastig want hij was nog niet aangesloten na de keukenverbouwing, dus er was eerst hard werk en daar krijg je het al warm van.

    En nee ik ga me niet onprettig/onconfortabel voelen om een paar euro uit te sparen, of het milieu.

Geef een reactie

