Stop!

Vandaag ging het laatste kwartaal van dit jaar in en ik besloot maar weer eens tot een uitgavenstop. Nou niet helemaal natuurlijk want zelfs op een volle vriezer en evenvolle voorraadkast hou ‘k het geen 13 weken uit maar dat de rem er weer enigszins op moet, is me duidelijk.

index

Dat gebeurde onbewust ook de afgelopen maand al want toen ‘k gisteravond de laatste uitgaven van september in m’n excelbestand invoerde, bleken de uitgaven voor eigen huis en tuin naar normaal niveau gezakt. Geen extra plantenpotten of dekbedovertrekken en ook geen nieuwe kleding of belachelijke hoge uitgaven aan benzine. Kortom, ik ga weer gewoon iedere dag naar kantoor en dan blijkt maar weer eens dat structuur al te gekke uitspattingen voorkomt, zegt ze niet geheel zonder zelfspot.

 

En wie ging er vandaag met zoonlief naar het grote blauwgele weunwarenhus? Maar ik kan met de hand op m’n hart verklaren dat ‘k geen waxinelichtjes kocht, ik kreeg! ze van Knieperzoon, daarmee lostte hij z’n schuld aan mij af (iets met een paar boodschappen, die ‘k voorschoot)

 

One thought on “Stop!

  1. […] mijn 5 jaar oude computer als overleden en dat feit schopte mijn financiële planning, zie blogpost, op hetzelfde moment geheel overhoop want ja aan de dode pc kan je blijven schudden, tot leven komt […]

Geef een reactie

