Slappe hap

Eén van de nieuwe planten in de postzegel geeft er, geloof ‘k, een beetje de brui aan.

Nou heb ik deze plant via de hovenier gekocht en ik heb de garantie gekregen dat de planten die het niet doen, graties omgeruild worden maar wat kan je zeggen van een hortensia die flink is gegroeid en wel uitbundig bloeit, dat ie het NIET doet omdat alleen de bladen slap hangen?

2016-09-26-17-20-32

Luis of ander plantvretend ‘on’gedierte kan ‘k niet ontdekken.

Ondanks de mooie bloem’bollen’ zien de stengels er wel heel treurig uit, voor ‘k dan ook ga reclameren, wil ik toch eerst zelf een beetje gaan bloemdokteren 😉

Iemand tips om deze struik een fleuriger aanzien te geven, aan ’t mooie weer zal ’t toch niet liggen?

 

7 thoughts on “Slappe hap

  1. luz60 schreef:

    Water? 🙂

  2. Rob Alberts schreef:

    Water lijkt mij ook de oplossing.

    Zonnige groet,

  3. Lot schreef:

    http://www.groeninfo.com/forum/#.V-lgcFSLQdU

    Stel je vraag met foto hier maar, ze weten zoveel en altijd snel antwoord meestal.

  4. Erna schreef:

    Hortensia’s hebben snel last van droogte,
    flink wat water geven.

    Groet, Erna

  5. Willem schreef:

    De Latijnse naam voor de Hortensia is ‘Hydrangea’ met nog een tweede naam erachter. De verwijzing naar water is niet zomaar in de wetenschappelijke naam terechtgekomen. Het is gewoon een enorme zuipschuit. Dus wat advies aangaat, voeg ik me bij de andere drie.
    Als een flinke slok water niet help dan mag je denk ik terecht de verkoper lastig vallen.

  6. Mieke schreef:

    ‘S morgens en ’s avonds flink water geven, hebben ze in de zomer echt nodig!

  7. Sylvia schreef:

    Nu ben ik wel nieuwsgierig. Heb je de plant extra water gegeven? En knapte hij daar van op

Geef een reactie

