Niet snel aangebrand

Tssssss, ik had ’t mezelf ook gemakkelijk kunnen maken en voorgekookte en alvast geschilde rode biet kunnen kopen. Dat deed ‘k niet en daarom rook het Knieperhuis gisteren naar drooggekookte en aangebrande bieten met een vleugje geschroeide aarde. En ik had er nog wel bijna een liter water bij gedaan.

Tja dan moe’j maar opletten als je bietjes kookt. Ze hebben van zichzelf een vrij lange kooktijd nodig en als je ze dan vergeet, verkookt het water vanzelf, daar hoef je niet veel aan te doen.

rode-biet-1-s-d-698

Pas toen de schroeilucht mijn neus bereikte, kon ‘k de geur nog niet eens precies plaatsen, tot het ineens tot me doordrong dat het de bietjes wel moesten zijn.
Nog een gelukje dat ’t geen spruitjes waren 😉

 

 

8 thoughts on “Niet snel aangebrand

  1. Ien schreef:

    Ha Kniepertie,
    Bietjes zijn heel lekker als je ze wast en in folie pakt. In de oven (in een bakblik) ermee en 1 uur op 200 graden.
    Gaar en zeer lekkere bietjes na het pellen.
    Ideetje?
    Groet Ien

  2. Anoniem schreef:

    Ik doe hetzelfde als Ien, nooit lekkerder bietjes gehad dan op deze manier. Wat ik me afvraag is, of je de bietjes ook kunt inpakken in bakpapier en dan roosteren? Misschien een andere blogliezer die dat kan vertellen?

  3. ernie schreef:

    Wat zonde van de bietjes. Ik kook ze in de snelkookpan, nog nooit aan laten branden op deze manier.

  4. tineke schreef:

    Ik heb een ‘hooimadam’ gemaakt van een oud dekbed. Je zet de pan erin en je hebt er geen omkijken meer naar. En het bespaart gas, en dat is belangrijk voor Groningen !

  5. Ien schreef:

    Ik bedoel aluminiumfolie
    Groet Ien

  6. […] om. ‘k Ben nog steeds superblij met de slowcooker en de pan wordt veel gebruikt. Nooit meer aangebrande bietjes, vlees wat zonder moeite in draadjes uiteenvalt en één van de toch wel favoriete stoofschotels […]

Geef een reactie

