Graties of niet?

Wij nederlanders zijn een spaarzaam volkje, of niet, daar ben ‘k nog niet zo achter 😉 we likken wat zegeltjes, ieuw, om te sparen voor handdoeken of vrije bijtjes bij de benzinepomp, voorraadbakjes bij de appie, messensets bij de groothandel, kopjes bij de koffie (of hele koffiezetapparaten), glazen bij de wijn en staatsloten bij de sigarenboer.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen: dat deed ‘k ook tot ik een paar jaar geleden bedacht voorlopig geen handdoeken nodig te hebben vanwege overvolle kasten en al helemaal geen voorraadbakjes van de ap te willen. Koffiekopjes en glazen heb ‘k genoeg en wat zou ‘k met een extra messenset moeten, het liefst gebruik ‘k voor het snijwerk in de keuken een molenmesje, ja ook om het vlees te snijden of ik pak de huishoudschaar.

images

Sinds ik stopte met het sparen voor ‘gratis’ artikelen hoef ‘k niet meer te tanken bij DE BenzinePomp, kan ‘k de boodschappen ook bij een andere winkel halen, drinken we een ander merk koffie (minstens zo goed hoewel niet beslist goedkoper 😉 )

Met andere woorden: ik ben niet meer merkgebonden of noem je dat dan merkloos 🙂

 

 

 

 

 

 

 

7 thoughts on “Graties of niet?

  1. Villasappho schreef:

    Ik zeg aan de kassa van dat ik niks wil liever ook niet betalen maar dat schijnt te moeten. Hoor het mensen al overnemen ook.

  2. betjesonnetje schreef:

    Dat vraag ik me altijd af, waarom mensen ineens allemaal tegelijk gaan denken dat ze nieuwe messen, schalen, kopjes, bestek nodig hebben. Hadden ze die dan nog niet?

  3. Lot schreef:

    Ik spaarde al jaren alleen voor een produkt wat je bij een volle kaart kreeg maar door verhuizing kom ik niet meer bij die supermarkt.
    Bij een benzinepomp kreeg je zegeltjes en volle kaart gaf cash korting. Dat waren beide leuke dingen.
    Maar bij tankstation is het nu een app en korting alleen bij locale zaken en ik woon daar niet in de buurt, tank er altijd op doorreis.
    Nu niets meer dus!

  4. VeggieMo schreef:

    Ik spaar alleen zegeltjes als ik het de moeite waard vind. Meestal geef ik ze aan de klant achter mij. Die dan meestal blij verrast zijn 🙂 Dat is leuker dan sparen.

  5. Willem schreef:

    Toen ik nog werkte stond ik 3 tot 5 maal per week bij de pomp. Dat leverde aardig wat spaarpunten op in een hoog tempo, want als je binnen 96 uur opnieuw tankte werden de punten verdubbeld. Je kon er allerlei overbodigs van aanschaffen, maar ook cadeaukaarten voor de HEMA en een DHZ-zaak. Daar waren mijn kinderen meestal erg blij mee.
    Sinds ik niet meer werk ben ik er mee gestopt, want mijn bezoeken aan de pomp zijn drastisch gedaald; nog 1 á 2 maal per maand, een beetje afhankelijk of ik op familiebezoek geweest ben.

  6. kruidigmeisje schreef:

    Ik ga meestal naar de goedkope winkels, en die hebben zelden zegeltjes. Maar als ik er toch kom, dan neem ik de zegeltjes, en maak er iemand anders blijj mee. Vooral moeders met kinderen vinden ze fijn, merk ik. Iemand blij maken vind ik fijn, de zegeltjes boeien me niet.

Geef een reactie

