Tijdwinst

Soms, valt me de mond open, wat.. ik moet zelfs heel geregeld m’n onderkaak van de tenen schrapen, van verbazing.

Ik heb een chef, jawel, die er altijd op hamert geen tijd te verliezen. Dat snap ‘k, tijd is geld en het is jammer om geld of tijd te verdoen. Waarover ik me dan vooral hogelijk verbaas is dat wanneer de chef een opname van schilderwerk heeft gedaan, dat ie dan zoveel moeite heeft om  de meters uit te werken.

Hij schrijft bij de klant alles op vodjes A6 of kleiner, op kantoor teruggekomen wordt het  door hem, overgeschreven op een kladblaadje formaat A4, vervolgens krijg ik dat aviertje met het verzoek alles nog eens in te kloppen in een calculatiestaat, waarna de chef dat ding gaat afprijzen.

index

Het zou nogal schelen als ie het zelf direct zou ingeven op een laptop of tablet (ik denk dat dat voor hem nog een grote stap te ver is) maar zelfs het direct opschrijven op een A-4tje zou al tijdwinst betekenen, vooral als het dan ook nog eens leesbare hanepoten zouden zijn 😉

 

 

3 thoughts on “Tijdwinst

  1. Willem schreef:

    In kleine stapjes toewerken naar het digitaal vastleggen van de gegevens. Een goed begin zou misschien zijn om hem een opschrijfboekje met hardde kaft te geven. Dat heeft weliswaar ook formaat A6, maar is in ieder geval niet meer losbladig. En zo ieder kwartaal een stapje verder, tot hij over een jaar ook gebruik maakt van een laptop.
    Wat mij wel verbaast is dat hij niet met een laptop overweg schijnt te kunnen.
    Ikzelf ging eind jaren ’80 van een kantoorfunctie naar een ‘buitenfunctie’. Meestal op bouwplaatsen en nam toen de pc – op kantoor toen al behoorlijk ingeburgerd- mee om de bouwadministratie op bij te houden. Toen was het nog iets bijzonders, maar midden jaren ’90 was een computer al heel normaal in de bouwkeet. Mijn vraag is dus of jouw chef dan zo’n oude knar is van nog ver voor het digitale tijdperk. Of is het gewoon gemakzucht of misschien wel faalangst. Er worden hele rare redenen opgegeven om maar vooral niet met iets nieuws (onbekends) te beginnen.
    Succes met het introduceren van de chef in de digitale wereld.

  2. kliefje schreef:

    Mannen zijn vreemd. Leg je er bij neer 😉

  3. Nicole Orriëns schreef:

    Kun je dat niet eens tegen hem zeggen. Of hem deze post laten lezen? Ik vind dat er geen spel tussen je logica te krijgen is!

Geef een reactie

