Windenergie maar waar?

In 2035,  precies twee jaar nadat ’t gas op schijnt te zijn, wil de gemeente Groningen energieneutraal zijn.

Ik vind dat vooruitzien en da’s toch wat regeren is(!)

Vanwege die vooruitziende blik kregen we van de week de mogelijkheid om een enquête in te vullen over aardwarmte, warmte-koudeopslag , windenergie of biomassa. Eerlijk gezegd vind ik het verhaal van de eerste twee, aardwarmte en wko, een beetje ver van m’n bed, ik snap het principe ongeveer maar hoe dat op grote schaal in te voeren? neuh dat zie  ‘k nog niet zo één-twee gebeuren.

Biomassa klinkt interessant maar zou er genoeg organisch afval zijn om zulke enorme hoeveelheden energie mee op te wekken en daarom ging het grootste deel van de enquête over windenergie.

Natuurlijk waait ’t hier in NL veel en vaak ( en heb je altijd tegenwind) en daarom zouden windmolens interessant zijn ware het niet dat die apparaten toch best voor overlast zorgen, zeker als er een hoop bij elkaar staan maakt dat flink herrie. Een van de enquêtevragen was daarom wat nu precies de beste plek voor windmolens zou zijn.

Ik ga voor de industrieterreinen, heeft iemand daarover nog andere ideeën?

index

horizonvervuiling

4 thoughts on “Windenergie maar waar?

  1. Janne1950 schreef:

    …en langs snelwegen!

  2. kliefje schreef:

    Van mij mogen die dingen in zee gezet worden. Mits eea netjes en schoon gebeurd. Ik heb er niets op tegen als ik, zoals van het weekend, voor de kust van Scheveningen zo’n park zie staan. Ik weet dat het voor een goed doel is. En horizonvervuilend? Ach. Ik zie wel ergere dingen…

  3. Villasappho schreef:

    In Amsterdam…flauw
    Die in de zee doen het goed toch?

  4. nomoskar schreef:

    of ze mooi zijn of niet is ook maar een kwestie van smaak. Ik vind al die zoveel baans auto wegen veel lelijker. Ik heb me wel eens afgevraagd waarom ze niet langs de afsluitdijk is toch ongeveer 30 km geen molens zetten.
    nomoskar

Geef een reactie

