Ouderwetsch?

Noem me ouwerwes maar ik vind het raar!

Vandaag kreeg ‘k, op het werk, een telefoontje van een inmiddels bekende klant, of er weer even een nieuw ruitje in de serredeur geplaatst kon worden.

Natuurlijk kan dat, mevrouw is een geregelde klant want haar jongens voetballen heel graag in de eigen tuin en minstens drie keer per jaar, soms vaker, moet er in diezelfde deur een nieuw ruitje gezet worden. Wat ik dan vooral raar vind is dat mevrouw er bij opmerkt: tja, het zijn jongens hè, die voetballen nu eenmaal graag!

Dat laatste snap ik en mijn opvoedkundige kwaliteiten laten vast te wensen over, maar ik zou niet gecharmeerd zijn van telkens kapot getrapte ruiten en dat zou ‘k de jeugd ook laten merken!

th.jpg

zoiets ongeveer 😉

 

2 thoughts on “Ouderwetsch?

  1. kliefje schreef:

    Ik vind het ook wat veel…

  2. betjesonnetje schreef:

    Ik denk dat ik die kinderen wat van hun zakgeld zou laten meebetalen aan de kosten. Ik wed dat ze dan snel beter zouden opletten waar ze die bal heen schoten. Of je zou tralies voor de ramen kunnen zetten :). Of je zou tegen de jongns kunnen zeggen dat ze ergens anders moesten gaan voetballen. Maar blijkbaar vinden deze mensen het niet erg.

Geef een reactie

