Lastig aanschaffen

Vorige week kieperde ‘k een pan weg.
’t Was een fijne pan van een soort gietstaal waarvan ‘k altijd begrepen had dat er geen anti-aanbaklaag in gebakkengoten zou zijn. Toch wees Knieperman me op loslatende randjes en we houden geen van beiden van soep met schilfertjes, hoewel die schilfertjes waarschijnlijk ongehinderd ’t lichaam weer verlaten, ik kan me tenminste niet voorstellen dat er gezonde voedingsstoffen in dergelijke fliebers zitten, dus ging de pan in de kliko.
Nu moet ‘k op zoek naar een nieuwe pan, zonder anti-aanbaklaag maar de pan mag vooral niet aankoeken want niet alleen houden we niet van fliebers in de soep, ook velletjes en aanbaksels lusten we niet.
index
Tja moeilijke eters hè, die zorgen er wel voor dat ’t niet gemakkelijk is de juiste pannen aan te schaffen 😉
5 thoughts on “Lastig aanschaffen

  1. VeggieMo schreef:

    Ik heb oa een keramische koekenpan. Hij bevalt goed, wel om denken dat je de pan niet te heet maakt.
    Jaren geleden twee BK greenkoekenpannen gekocht en die belandden snel in de kliko. Ik vond de kwaliteit echt niet goed. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik deze pannen wel op hoog vuur had gezet en een van de pannen een rondje pannenkoeken bakken niet overleefde.

  2. Marie schreef:

    Tja ik zweer bij pannen van plaatstaal. Niet duur , goed inbranden en nooit, nooit nooit met sop afwassen. Altijd met heet water en uitsluitend eventueel met zout schuren. Maar mijn pannen bakken nooit aan.

  3. Anna schreef:

    Vitaxl gietijzeren koekenpan. 31 cm. Besteld bij bol.com voor iets van 20 euro. Geweldig!!

  4. greet schreef:

    Staal hier ook….ooit gekocht bij de kringloop. Mensen doen hem weg omdat ze er niet mee om kunnen gaan(wel met sop afwassen en niet goed inbranden) en dan heb je hem voor een prikkie.

  5. Ernie schreef:

    ik zweer bij pannen van le creuset. Wel even naar Roermond rijden (outlet) scheelt enorm in de prijs. Het is een pan voor het leven. Overigens een beste prijs om het aan te schaffen maar echt de moeite waard. Mijn dochter heeft al een keuze gemaakt welk ze van me erven wil. (aasgieren 😉

Geef een reactie

