Vakantiedip…

Het was u vast al opgevallen dat de inspiratie ten enen male ontbreekt.

‘k Sla gerust af en toe het zelf bloggen over, de schrijfsels van medebloggers lees ‘k wel trouw, hoewel veel bloggers ook een soort dip schijnen te hebben.

Zelf zit ‘k een beetje in een spagaat, hoezo zuinig leven terwijl we het geld met bakken uitgeven. Zo is daar een volledig gerenoveerde postzegel inclusief nieuw tuinmeubilair aangeschaft, we kochten een nieuw bed, we gingen zomaar een weekendje naar Londen, de hele bovenverdieping werd voorzien van nieuw laminaat en zelfs het restant hypotheek is afgelost.

Dit rijtje zo even onder elkaar gezet, lijken we, nee zijn we momenteel big spenders en het voelt dan best hypocriet om te beweren dat consuminderen een levensstijl is als je momenteel niet veel anders doet dan consumeren.

Ik duik even onder in vakantieperikelen om dan over een weekje, ofzo, met frisse moed weer verder te gaan.

hansha2006_wk33vakantieperikelen07-300x200

Tot dan!

9 thoughts on “Vakantiedip…

  1. Rob Alberts schreef:

    Fijne vakantie!

    Regenachtige groet,

  2. Willem schreef:

    Ik noem het voorbereiden op tijden dat je minder te spenderen hebt, bijvoorbeeld na je pensionering.
    Het is dan wel lekker om minimale woonlasten te hebben. Onze huidige overheid is zo druk met ons pensioenstelsel naar de knoppen te helpen.
    De pensioenfondsen hebben een hoeveelheid geld in kas waar je je geen voorstelling bij kunt maken. Ik heb eens voorzichtig uitgerekend dat, op basis van wat er nu uitbetaald wordt, er de komende 35 a 40 jaar aan alle pensioenverplichtingen kan worden voldaan zonder dat er premie geïnd wordt.
    Heb onlangs ergens gelezen dat de jaarlijkse pensioenuitbetalingen en de geïnde premie vrijwel in evenwicht zijn.
    Van een ding ben ik onderhand overtuigd: wantrouw economen. De veel gehoorde ‘definitie’ van een econoom: “Een econoom is iemand die het per definitie oneens is met een andere econoom” lijkt, gezien de afgelopen bankencrisis, maar al te waar. Mijn vertrouwen in die beroepsgroep is er niet echt groter op geworden de afgelopen periode.
    Moar wicht, vernuver die mit dien vekaansie.

  3. Nicole Orriëns schreef:

    Veel plezier en rust gewenst.

  4. Mathilde Maijer schreef:

    hier ook een dip, een diepe dip.

  5. vlierbloesem schreef:

    Nou zeg het lijkt mijn gemoedstoestand wel. Gelukkig klim ik toch licht uit mijn hyperventilatiemodus. Geeft het de tijd zegt KOPKA en dat doe ik dan dus ook.

  6. Boukje schreef:

    Ik consuminder op bepaalde dingen, zodat ik fijn op reis kan gaan! Waarom zou je alles moeten oppotten? Ik geef weinig om mn interieur en alles, maar ik mag heul graag op reis gaan, daar gaan mijn centen naar toe…Niet heel consuminderig dan op dat moment, maar de weg ernaar toe wel…..Geniet van je nieuwe tuin en rust….

  7. betjesonnetje schreef:

    Geniet ervan Kniepertje, we zien je met plezier weer terug!
    Ik heb wat problemen met mijn site, heb er tot nu toe eentje opgelost, met hulp, bleek aan de beveiliging te liggen die ik nogal streng had ingesteld en toen veranderd. De site doet het nog steeds niet helemaal goed maar ik weet het nou even niet meer.
    Ook heeft mijn laptop zijn beste tijd gehad maar ik wou hem nog niet meteen vervangen dus heb hem nog een keertje laten repareren.
    Het maakt het allemaal wat lastiger. Ik heb nog wel een stukje liggen, over knoflook fermenteren, hoop dat het me lukt om het te plaatsen.
    Als ik ergens niet op reageer terwijl je het wel zou verwachten, heeft de techniek me in de steek gelaten. Of misschien moet je zeggen, heb ik de techniek in de steek gelaten 😉

Geef een reactie

