Vakantieplannen ;)

Ik heb ’t er nog niet met de manlief over gehad maar ‘k denk dat ‘k de komende vakantie maar eens alle borgen (kasteeltjes) in het Groningse wil gaan bezoeken. Een aantal daarvan zoals de Menkemaborg, de Freylemaborg en Borg Verhildersum bezocht ‘k al; zo ook Nienoord waar ‘k als kind vaak fietste om naar het, op het terrein van het landgoed gelegen, zwembad te gaan. Maar er bestaan in de provincie nog een aantal borgen waar ‘k nog niet eerder was.

Ik denk dat we op hele leuke plekjes in de provincie, die we nooit eerder bezochten, gaan terechtkomen.
Ja ik zie het wel zitten, een vakantie in Tuinesië met uitstapjes in de omgeving!

6 thoughts on “Vakantieplannen ;)

  1. kliefje schreef:

    Leuk, leuk! Hopen dat het weer aangenaam blijft.

  2. VeggieMo schreef:

    Ja, leuk!
    Hebben wij hier ook gedaan en er is nog genoeg te zien. Laatst zijn we naar het museum Doresstad in Wijk bij Duurstede geweest. Echt de moeite waard en ook leuk met kinderen.
    Wij wonen sinds anderhalf jaar in de Betuwe, de komend jaren hebben we nog genoeg te ontdekken 🙂

  3. loesje schreef:

    Tuinesië en de Canarische weilanden zijn leuk. Genoeg te ontdekken en geen taalproblemen.

  4. Willem schreef:

    De Menkemaborg in Uithuizen ken ik nog van mijn schooltijd, begin jaren ’60. Er was toen een Volkshogeschool’ in gevestigd die onder leiding stond van dominee(?) Gaaikema, de vader van Seth Gaaikema. Het werd me toen duidelijk dat Seth de taalhumor gemeen had met zijn vader; ook veel, vaak heel erg subtiele taalgrapjes.
    Heb tijdens die ‘werkweek’ veel dingen moeten doen die me voor geen meter interesseerden, en waar ik ook niet de geringste aanleg voor bleek te hebben, maar heb er toch overwegend positieve herinneringen aan. Vooral aan meneer Gaaikema.

  5. Janne1950 schreef:

    Stukje Pieterpad lopen in de provincie (stad, Winsum , Pieterburen) Ik vond dit een heel leuk gedeelte van het PP.

  6. Rob Alberts schreef:

    Ik blijf lekker thuis …

    Zonnige groet,

Geef een reactie

