‘Go’ in beweging!

Ik heb niet veel met de ‘nieuwste’ rages en ‘k was vanmiddag dan ook hoogst verbaasd dat er op de bank in onze huiskamer een heuse vliegende Pokémon zat uit te rusten, tot Knieperzoon langs kwam om het vliegende gevaar te vangen 😉

Pokemon_SunMoon_Starters

Knieperzoon zou zoon niet zijn als ie niet al ver voor Pokémon Go officieel in Nederland te dowloaden was de ap op z’n smartphone geïnstalleerd had.

Volgens hem: ‘Een goede reden om in beweging te blijven, de jeugd zit toch al veel te veel’ 😉

 

5 thoughts on “‘Go’ in beweging!

  1. liesbet schreef:

    Onze jongste had vandaag met de wagen bijna een ongeval toen ineens twee kleine jongetjes met smartphone de straat overrenden. Zoonlief kon tijdig remmen en heeft de twee kleine jongetjes gezegd dat ze moeten uitkijken voor ze een straat oversteken. Hun antwoord was : ‘Ja, dat weten we maar we zagen ineens dat daar aan de overkant van de straat een Pokemon zat’. Had onze zoon niet tijdig kunnen remmen, dan had hij die jongetjes aangereden en had hij als chauffeur problemen gehad omdat hij niet tijdig had kunnen stoppen en zou aansprakelijk geweest zijn voor die aanrijding. Die kinderen waren zodanig geobsedeerd door ‘de pokemon’ die ze aan de overkant van de straat gezien hadden, dat ze totaal niet op het verkeer meer gelet hadden.
    Akkoord dat vele kinderen te weinig beweging hebben maar een straat is geen speelplaats.

    • Jolanda schreef:

      “Vroeger” renden kinderen achter een bal aan, nu achter een Pokemon. Raar eigenlijk dat dat dus niet meer kan. En het blijven kinderen, waarbij de volwassene dus degene moet zijn, die verantwoordelijkheid moet nemen.

  2. Villasappho schreef:

    En dat bewegen is waar die app voor bedacht is naar ook meteen het enige goede. Schreef vannacht een blog over deze rage die mensen langs het spoor laten lopen en nou ja de rest schreef ik dus al.

  3. Lege Zakken Vrouw schreef:

    Ik vind het ontzettend grapppig wanneer er een Bellsprout op de hond wordt gespot door zoonlief. Het spel zorgt voor nieuwe vriendschappen, maar moet volgens mij aangepast worden, zodat niet elke winkelier wordt belaagd plus gevaarlijke plaatsen moeten geen Pokemons laten zien.

  4. Sterre schreef:

    We gingen naar bed en ik deed het raam open komt er een hele stoet langs met het schermpje voor het gezicht zo grappig!
    Hier spelen alle kinderen zowiezo vaak buiten,skeeleren,stoeprandje,badminton en ai ballen op mijn mooie bloementuin,maakt niet uit leuk om kinderen te zien spelen.

    Lang heeeeel lang geleden mocht ik van mijn moeder aan de overkant een ijsje halen en lag ik ook bijna onder de auto ,kinderen zijn nou eenmaal onberekenbaar dat weet elk automobilist hoop ik?

Geef een reactie

