Weer-app

Ik heb zo ’t idee dat ons nationale weerinstituut ons angst aan wil praten waarom verzinnen ze anders die rare weercodes.

Van mij mogen ze vanaf nu ook gewoon weer code (jaha ik zie um wel maar het was niet bedoeld als woordgrap) groen geven, of bestaat die code niet, dan roep ‘k um per direct uit.

Iedere keer dat ’t KNMI het weer begint te coderen, schiet het hele land in de kramp en als je vervolgens de buienradar er naast zet, blijft er van het slechte weer niets over.

Ik pleit voor deze weerapp:

Belgisch Weerstation

En kom als de steen heftig beweegt, niet te dichtbij 😉

8 thoughts on “Weer-app

  1. Villasappho schreef:

    Ik ben voor!

  2. siek schreef:

    en veur de grunnigers: harma boer op rtv noord: als ’t nait regn’d en onweert den blift het dreuge !!! 😉

  3. Consuminderen schreef:

    Hoe vaak ik de laatste tijd niet teleurgesteld ben door de voorspellingen! Veel te vaak. Geen regen voorspeld en dan regent het. Andersom ook.

    • Willem schreef:

      Helaas voor je, maar er wordt ook een weersverwachting uitgesproken; geen weersvoorspelling.
      En zoals bij iedere verwachting: er is een kans dat ze er naast zitten. Dat bleek gisteren (23/6) ook weer. Er werd noodweer verwacht, maar bij mij in Zevenaar beperkte het noodweer zich tot een malse regenbui de afgelopen nacht.
      Lokale verschillen blijven (gelukkig maar) mogelijk.

  4. Zo’n weerstation hebben we hier ook in de buurt. Grappig!

  5. VeggieMo schreef:

    Hier viel het gelukkig ook mee, maar ik vind dat we dit jaar wel heel raar weer hebben. Vanavond zag ik op het journaal over de hagelbui met joekels van hagelstenen. Bizar en eng. Je zult er maar wonen. De mensen waren er nog steeds helemaal vanaf.

  6. Eva schreef:

    Die weersteen wil ik nog een keer maken, hoeft manlief nooit meer op Buienradar te kijken.

    We hebben hier ook erg veel last van de hagel gehad. Hagelstenen zo groot als tennisballen, ik ben al blij dat we hier in de straat weinig schade hebben.

Geef een reactie

