Postzegels voor het goede doel

Soms hè, soms heb je helemaaaaaaaaaal geen inspiratie maar wordt ’t je zo in de schoot geworpen.

Zo kreeg ‘k zaterdag van Petra een mailtje met de vraag waar ik m’n oude postzegels naartoe stuur. Euh…. niet of nergens naar toe.

Jawel ik spaar al heel lang de gebruikte postzegels op, daar heb ‘k ooit ‘ns over geblogd maar vervolgens wist ik nog niet waar ze nu precies naar toe te sturen. Ik heb eens geheel anoniem een envelop vol gebruikte postzegels naar ’t adres gestuurd van iemand waarvan ik wist dat zij in het bestuur van een lokale Dorcas-groep zat en ik hoopte dat deze dame er wel iets mee kon.

Zie je ’t voor je, je krijgt zomaar op een dag een dikke envelop zonder afzender en je roetsjt de envelop open en dan mag je over de vloer kruipen om alle postzegels te verzamelen. Dat was dus eens maar niet meer.

Goede doelen

Inmiddels heb ‘k opnieuw een flinke envelop vol gebruikte postzegels verzameld en dus  zocht en vond ik een adres (klikklik) van een postzegelverzamelaar voor het goede doel, Dorcas in dit geval.

Mochten er nu meer lezers zijn die ook niet weten wat aan te moeten met gebruikte postzegels, via de bovenstaande link heb je tenminste een adres om de postzegesl op te sturen. Ow en voor de goede orde, onder de link staan ook adressen waar je winkelwagenmuntjes of DE-punten kan inleveren.

Petra deze blogpost had niet bestaan zonder jou, bedankt!

3 thoughts on “Postzegels voor het goede doel

  1. Petra schreef:

    O wat grappig… Dank je wel voor deze post, in elk geval. En ik wacht even af of er nog reacties komen van lotgenoten die een spijkerhard & gebeiteld adres kennen?
    Ooit spaarde ik kurken voor recycling… echte kurken, niet die nepperds. Bij ons in de stad was een afgiftepunt daarvoor. Ze zijn er jaren geleden al mee gestopt en zelfs op internet vond ik geen andere mogelijkheid binnen afgifte-afstand. Ach, en tegenwoordig komen echte kurken maar weinig meer voor…

    Winkelwagenmuntjes stuur ik echt niet weg, hoor. (ze zijn nog zwaar ook). Die gebruik ik zelf of (als het er eentje is die ik niet ken) doe ik in een verzamelmap. En DE-punten gebruik ik óók zelf, je kunt er bij de Blokker “Senseo-dingen” mee betalen. Tip?

    Petra.

  2. Thea schreef:

    Je kan natuurlijk linksonder op je envelop even “postzegels” vermelden. Dan heeft ze geen confettiregen van zegels.(Ha, ha ik zie het al voor me) Misschien is het een supernette mevrouw die haar post netjes aan tafel met een briefopener opent.
    Fijne dag. groetjes Thea

  3. Rob Alberts schreef:

    Papieren post ontvang ik feitelijk nauwelijks.

    Maar vanwege jouw blogje zal ik gaan sparen.

    Zonnige groet,

Geef een reactie

