BMI

Ik zou hier graag een jubelverhaal willen melden over mijn strijd tegen de kilo’s maar dat valt best nog tegen.

In negen weken ging ‘k van een BMI-obese naar gewoon overgewicht terwijl er nog maar 3.5 kilo minder MIJ is.
Gelukkig is wel dat de dalende lijn is ingezet waar die de afgelopen jaren steeds opliep maar het zal nog een hele toer worden om een gezond gewicht te bereiken want dan moet er nog minstens 13 kilo af.

maxresdefault

Zo…. dat ’t maar eens geschreven staat!

Wil je ook je Body Mass Index berekenen? klik dan hier

8 thoughts on “BMI

  1. Cisca Servie schreef:

    ik bereken het maar niet, ieder jaar krimpi k maar kilo,s verdwijnen niet. . en dan roep ik nog dat ik niet van zoetigheid hou. “de leeftijd’

  2. betjesonnetje schreef:

    Dat is heel mooi, 3,5 kilo minder! Gewoon zo doorgaan, dan komt het helemaal goed.

  3. kliefje schreef:

    Succes ook jij, met en tegen die kilo’s! Ik zit ook in orange tegenwoordig. Pfff.

  4. VeggieMo schreef:

    Gefeliciteerd met de 3,5 kilo! Je zit nu iig niet meer in de obese groep.
    De BMI is trouwens omstreden. Je kunt veel spieren hebben en daardoor een hoger gewicht en dus een higer BMI.
    Verder is de BMI berekening ongunstiger als je langer bent. En Nederlanders zijn vaak langer dan gemiddeld.

    • propriis schreef:

      Dit geldt alleen als je bodybuilder bent of bejaard. Bij de gemiddelde mens klopt de BMI wel. Het is om een idee te krijgen vaak een prima leidraad.

  5. Rob Alberts schreef:

    Mijn weegschaal en BMI kruipen weer omhoog.

    Sterkte met je volgende kilo’s!

    Bemoedigende groet,

  6. propriis schreef:

    Ik vind het positief hoor. Toch 3,5kg eraf. En een treetje lager op de BMI schaal. Vaak scheelt het, dat als je de kilo’s niet te snel verliest, ze er ook langer af blijven. Ipv Jojo’en. Succes!

Geef een reactie

