Vloeibaar stekpoeder zelf maken

Wilgen; ja die willen wel. Zet een wilgentak in je tuintje en drie tegen 0 wordt dat binnen een mum van tijd een heuse wilg, En dat zonder stekpoeder of chemische toevoegingen. Andere stekjes hebben meer zorg nodig. Zoveel zorg meestentijds, dat ‘k me maar niet waag aan het stekken van planten. Dat de postzegel het dit jaar zo goed doet is ook niet mijn verdienste, meer een combi van veel regen en af en toe een zonnestraal, die dan wel precies op ’t juiste moment straalt, dat wel!

Het enige tv-programma waar we ’s avonds een half uurtje naar kijken is dat van TV-Noord en tegenswoordig is dat extra leuk vanwege de inkijkjes in de tuintjes van grunnigers.

Wat deze beide zinnen nu helemaal met elkaar te maken hebben? Nouou gisteravond zagen we in het kruidentuintje  (vanaf 18.18) de tip om zelf stekpoeder te maken van Elly uit Den Horn.

2015-08-06 18.34.31 (360x640)Driemaal raden wat er in deze fles zit? Jawel stekpoeder in de vloeibare vorm 😉 Een paar wilgentakjes, ontdaan van blad staan inmiddels al de hele dag in een flesje water, stekpoeder te worden. 😉

Bedankt Elly

6 thoughts on “Vloeibaar stekpoeder zelf maken

  1. betjesonnetje schreef:

    Stekpoeder? Nooit van gehoord. Maar wilgen, ja die ken ik wel 😉
    Nog een paar wonderstekkers: vlier en braam. Ik wed dat je daar ook stekpoeder van kunt maken, wat dat ook moge zijn 😉

  2. Opnieuw Beginnen schreef:

    D boswachters in de Biesbosch vertelden ons, dat een wilgenteen in water gezet gaat uitgroeien. Zo gemakkelijk.

  3. Boerderij Zinin schreef:

    Klopt inderdaad. Het water waar de wilg in heeft gestaan werkt erg goed om moeilijke planten aan te laten slaan, of zoals in dit geval stekjes. Was ik vergeten…thanks voor de herinnering!

  4. Vlijtig Liesje schreef:

    Stekpoeder is nieuw voor mij. Wat een slimme tip zeg!

  5. Vergreetmenietje schreef:

    Dankjewel voor de tip! ga ik zekers proberen…
    Rijne dag nog ! liefs!

  6. greet schreef:

    Ik ben wel benieuwd naar dat recept om stekpoeder te maken, de link zelf werkt niet meer.

    Groet,Greet

Geef een reactie

